fredag 18 januari 2013

Slututverdering


  1. Hur har arbetet i din grupp fungerat? Har alla tagit sitt ansvar? Vem har gjort vad? Jag har arbetat ensam, och jag tycker att det har gått jätte bra! 
  2. Vad har varit din roll i gruppen? Vad har varit ditt ansvarsområde? Har du tagit ditt ansvar? Allt.
  3. När i veckan har arbetet i gruppen fungerat bäst? När ni gjorde ritningen? När ni började bygga? Hela veckan? Varför tror du att det är så? Jag gjorde ritningen förra torsdagen tror jag. Och sedan så började jag bygga på Fredagen eller måndagen. Därför att jag fick bestämma själv och därför kunde jag komma igång snabbt.
  4. När har arbetet i gruppen inte fungerat? Varför tror du att det är så? Ingen gång, eller när jag inte har fått låna verktyg eller trä av någon annan grupp.
  5. När har du arbetat som bäst? Varför tror du att det är så? På torsdagen i går eller i dag på fredagen. Därför att då fanns det saker lediga, och jag hade ett bra flyt.
  6. Var det enklare att bygga en fågelholk än vad du tänkt dig? Svårare? Varför? Jaa lite, därför att alla träbitar skulle passa ihop, och det trodde jag att dom skulle göra automatiskt, men det gjorde dom inte, så man måste göra om eller fila bort.
  7. Vad har du lärt dig under projektveckorna? Tänk igenom allt som du har gjort: Sketchup, ritningen, konstruktionen, fakta om fåglar, samarbeta? Jag har lärt mig mycket om fåglar, om att bygga fågelholkar och att göra saker i sketchup.
  8. Nästa gång vi gör ett grupparbete, vad ska du ta med dig från detta arbetet? Att kanske ha lite mer tålamod med gruppen och att försöka säga något så vi kan komma överäns.
  9. Vad ska vi lärare tänka på inför nästa grupparbete? Att man ska vara med sina kompisar så att man kan komma överäns och vågar säga sina idéer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar